Magazyn "ŻEGLARSTWO" 11-12/2022 (01)

Pierwszy numer dwumiesięcznika "ŻEGLARSTWO".

Więcej szczegółów

29,00 zł

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Uważaj, o czym marzysz…

Zaczęło się od marzenia i potrzeby. Marzenia, by w świecie zalanym przez internetowe „breaking newsy” i klikbajty, odnaleźć niebanalne, pogłębione treści. Potrzeby, by wypełnić lukę po nagłym zniknięciu z naszego życia najstarszego periodycznego wydawnictwa o żaglach. Nomen omen. Marzyliśmy o tekstach zmuszających do refleksji. Potrzebowaliśmy historii, przy których zapomnimy sprawdzać powiadomienia w smartfonie. Marzyliśmy, by czytać treści, za którymi stoi konkretna wartość. Potrzebowaliśmy tematów, które niosą określoną misję.

Uważaj, o czym marzysz, bo może się spełnić – ostrzegała w powieści Katarzyna Michalak. Nie posłuchaliśmy. Efektem tej niesubordynacji było kilka miesięcy spędzone na spotkaniach, dyskusjach i analizach. Pomysł gonił pomysł, a każdy nowy temat wydawał się ciekawszy od poprzedniego – bardziej inspirujący. Codziennie zadawaliśmy sobie pytanie, o czym chcemy czytać i jak chcemy czytać. Potrzebowaliśmy uciec od Internetu. Wiedzieliśmy, że magazyn będzie drukowany. Ekran świecący w oczy, wibrujące maile i SMS-y, przypomnienia z kalendarza – to nas rozprasza, przeszkadza głębokiemu zaangażowaniu w lekturę. Marzyliśmy o tekstach wymagających odpowiedniej oprawy i wartych tego, aby nadać im formę oraz kształt. Szukaliśmy treści oczekujących od nas skupienia uwagi, a jednocześnie pozwalających odpłynąć w meandry wyobraźni. Często zmienialiśmy zdanie, wystawiając na próbę cierpliwość autorów, korektorki, grafika, a niejednokrotnie i własną. Nie zabrakło też momentów zwątpienia. Jednak szliśmy dalej.

Oto czeka na Ciebie pierwszy numer dwumiesięcznika „ŻEGLARSTWO” – mieszanina naszych marzeń i potrzeb, okraszona intensywną, ale fascynującą pracą. Klasyczne, drukowane pismo. Magazyn miłośników żagli. Jesteśmy bardzo ciekawi, czy trafi w Twoje oczekiwania. Czy zaproponowane obszary tematyczne spotkają się z Twoim zainteresowaniem?

Przeczytasz tu o postaciach historycznych i współczesnych – osobowościach, dla których żagle są lub były nieodłącznym elementem życia. Poznasz historie rejsów, wypraw morskich i odkryć. Postrzeżesz żeglarstwo jako pasję wymagającą i często pełną wyrzeczeń, wręcz narzucającą nabycie niezbędnej wiedzy. Stałym elementem pisma będzie dobrze znany już od czasów generała Zaruskiego sail training - temat niezwykle ważki i doniosły, a ostatnio nieco zaniedbany w środowiskowej dyskusji. Świat żaglowców jest szczególnie bliski naszym sercom. Zapoznasz się również z analizami wypadków jachtów morskich, ku przestrodze. Jeśli pasjonuje Cię rywalizacja, znajdziesz tu także tematykę regatową – największe wokółziemskie wyścigi, najsłynniejsze zmagania sportowe. Żagle są również inspiracją dla świata kultury i sztuki – jest tu więc słowo o malarstwie, literaturze, kinematografii i muzyce. Z pewnością smaczny dodatek stanowi kącik kulinarny z odrobiną humoru w tle…

W imieniu zespołu redakcyjnego życzę pasjonującej lektury. Czekamy na Twoją opinię.

Z żeglarskim pozdrowieniem,
Piotr Jodkowski

Opinie

Brak komentarzy od klienta w tym momencie.

Napisz opinię

Magazyn "ŻEGLARSTWO" 11-12/2022 (01)

Pierwszy numer dwumiesięcznika "ŻEGLARSTWO".